יום שני, 15 באוקטובר 2012

מדריך איך לרכוש כיסוי לאייפון 5

כיסוי לאייפון 5 הוא דבר אינדיבידואלי לחלוטין. יש כאלה שירכשו את הכיסוי לאייפון 5 הכי מאסיבי שיוכלו להשיג, ויש כאלה שהכיסוי לאייפון 5 שלהם חייב להיות דק ככל האפשר. בכתבה הבאה אני אראה מה השיקולים שצריכים להנחות את בעלי המכשירים כאשר הם רוכשים כיסויים לאייפון 5.

כיסוי לאייפון 5 חייב להיות מותאם לבעלים של המכשיר, לא להיפך. אם תגיעו למסקנה שאתם זקוקים לכיסוי חזק לאייפון 5 אזי לא תהיה לכם ברירה אלא לקנות כיסוי עבה יחסית (בעצם, יש לכם ברירה, אך תיקון מסך לאייפון 5 עולה כ-2,000 ש"ח). אם העיצוב חשוב לכם מעל הכל ואתם צופים חיים נוחים למכשיר שלכם, מגוון גדול של כיסויים לאייפון 5 מחכה לכם בהמשך. 

הכיסויים לאייפון 5 מתחלקים, כמו כל דבר בחיים, לשלוש קטגוריות. כיסויים שמספקים הגנה בסיסית, כיסויים בינוניים שמספקים הגנה היקפית, וכיסויים מאסיבים שמספקים הגנה מקסימאלית. הקטגוריה המתאימה לכם תלוייה אך ורק בכם ובאופן השימוש שלכם באייפון 5.

כיסויים שמספקים הגנה בסיסית לאייפון 5 הם בד"כ כיסויים שעשויים מפלסטיק או סיליקון. הם מגיעים בשכבה אחת דקה יחסית ובעיצובים רבים וצבעוניים. הכיסויים הללו אינם ממותגים בד"כ והם מיוצרים באיכות נמוכה ע"י מפעלים סיניים. המגנים האלו אמנם מושכים את העין ולא מוסיפים עובי ניכר לאייפון 5 אך באותה מידה הם לא מספקים הגנה מנפילות. שימוש בכיסוי כזה שקול לאי שימוש בכיסוי כלל. מחירי הכיסויים לאייפון 5 הם בד"כ עד 50 ש"ח והם נמכרים בשווקים השונים ובחנויות המתמחות. כיסויים לאייפון 5 כאלה גורמים ליותר נזק מתועלת מכיוון שהם לא מספקים הגנה כמעט אך הם נוטעים תחושת בטחון מופרזת בבעלי המכשיר. אני לא ממליץ על כיסויים כאלה כלל.

כיסויים לאייפון 5 שמספקים הגנה היקפית בנויים בד"כ משכבה או שתיים של חומרים שונים. שילובים של פלסטיק וסיליקון או פלסטיק וגומי או כיסוי שעשוי מחומר בשם TPU בלבד ומספקים הגנה סבירה שתתאים לרוב המשתמשים. אלו כיסויי אמצע הדרך מבחינת העובי ומבחינת רמת ההגנה המוענקת. הכיסויים לאייפון 5 מהקטגוריה הזו יספקו הגנה מנפילה חוזרת מגובה השולחן או הכיס ואפילו הגנה מנפילה מגובה האוזן. העובי של הכיסויים האלו נע בין 1.5 ל 2.5 מ"מ והם מגיעים במחירים נוחים לכל כיס. הם לא יהפכו את האייפון 5 שלכם לבלטה והם גם מגיעים במספר עיצובים נאים. דוגמאות בולטות: קייס מייט פופ!, אוטרבוקס קומיוטר, וגם מגני המדבקה של חברת זאג נכנסים באותה קטגוריה. מגני האוטרבוקס קומיוטר (OTTERBOX COMMUTER) לאייפון 5 אף מספקים הגנה על כניסות המכשיר מפני חדירה של חול ואבק.

כיסויים חזקים לאייפון 5. כאן אנחנו מדברים על כיסויים שנועדו לשרוד כל אתגר. הכיסויים כאן בד"כ בנויים ממספר שכבות של חומרים חדשניים והם מקיפים את האייפון 5 מכל כיוון אפשרי. הכיסויים האלו ברובם עבים יותר מהכיסויים הקודמים ומעוצבים פחות אך זהו מחיר פעוט בהשוואה לרמת ההגנה המתקבלת. הכיסויים לאייפון 5 מהקטגוריה הזו מיועדים לחיילים, אנשים שעובדים בשטח, אופנוענים, הורים לילדים קטנים ובעלי נטייה להטיח את האייפון בקיר לעיתים תכופות. בזכות העובי והמבנה שלהם הם מספקים הגנה לאייפון 5 מנפילה חוזרת מגבהים גבוהים, מכות חזקות, שריטות מחפצים חדים וחלקם אפילו מנוזלים. המלך הבלתי מעורער בקטגוריה הזו הוא האוטרבוקס דיפנדר לאייפון 5. הוא מגיע עם לא פחות מארבע שכבות של הגנה מאסיבית ומיועד לשרוד את האפוקליפסה. כיסויים נוספים כאן הם הקייס מייט טאף, הלייפפרוף פרה נגד מים (יצא בעוד מספר ימים), ומוצר חדש מכיוון חברת זאג, מדבקת האקסטרים. זאג הציגו לאחרונה מדבקה שאמורה לספק את אותה רמת הגנה כמו הכיסויים הקשוחים ביותר אך היא עדיין בעובי של כ 200 מיקרון בלבד. סקירה מלאה בקרוב.

לסיכום, כיסויים לאייפון 5 הם עולם ומלואו. הכיסוי הטוב ביותר לאייפון 5 הוא הכיסוי שמתאים לצרכיך, לטעמך ולכיסך. בכתבה הזו ניסיתי להדגים כמה מהשיקולים ברכישת כיסוי לאייפון 5 ואיך ניתן לחלק את עולם הכיסויים לאייפון 5 לשלוש קטגוריות נפרדות. ואידך זיל גמור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה